همشهری آنلاین: دادگاه ضدتروریسم در پایتخت پاکستان حکم بازداشت پرویز مشرف رئیس جمهوری سابق این کشور را در ارتباط با پرونده تعلیق فعالیت و بازداشت قضات ارشد پاکستان در سال ۲۰۰۷ صادر کرد.

پرویز مشرف

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های پاکستان، قاضی سهیل اکرام رئیس دادگاه ضد تروریسم شهر اسلام آباد روز گذشته ( 20 شهريور) با رد درخواست مدافع حقوقی رئیس جمهوری سابق پاکستان مبنی بر غیبت مشرف در جلسه احضاریه دادگاه حکم بازداشت غیر قابل ضمانت وی را صادر کرد.

این قاضی پاکستانی همچنین به پلیس دستور داد تا پرویز مشرف را که هم اکنون در شهر کراچی به سر می‌برد 9 مهرماه به دادگاه تحویل دهد.

مدافع حقوقی حاکم نظامی سابق پاکستان که به دنبال حکم معافیت در جلسه دادگاه برای پرویز مشرف بود نتوانست قاضی دادگاه را در این خصوص متقاعد کند.

پرویز مشرف در روز سوم نوامبر 2007 (12 آبان 1386) با اعلام وضعیت اضطراری در پاکستان دستور بازداشت 60 قاضی ارشد این کشور از جمله افتخار محمد چودری رئیس وقت دیوان عالی (قوه قضاییه) پاکستان را صادر کرد.

پرونده تعلیق قضات پاکستان یکی از سه پرونده اجرایی علیه پرویز مشرف در دادگاه‌های این کشور است.
رئیس جمهوری سابق پاکستان که سال‌های گذشته در تبعید خودخواسته در شهرهای دبی و لندن به سر می‌برد، روز چهارم فرودین 92 به پاکستان بازگشت.

سال گذشته دولت پاکستان محاکمه پرویز مشرف را در ارتباط با پرونده ارتکاب خیانت بزرگ به کشور آغاز کرد.

مشرف متهم به کودتای نظامی در 20 مهر 1378 و اعلام وضع اضطراری در کشور 12 آبان 1386 و متعاقب آن تعلیق قانون اساسی پاکستان است.

کد خبر 306943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha